Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohled kvalifikovaných sester na studentky oboru všeobecná sestra v kontextu odborné klinické praxe
Kovaříčková, Jolana ; Vaňková, Milena (vedoucí práce) ; Di Cara, Veronika (oponent)
Východiska - uvedení do problému: Nezastupitelnou úlohu v přípravě studentů na budoucí povolání mají všeobecné sestry, které provází budoucí kolegy při nauce ošetřovatelských postupů a při osvojování si role všeobecné sestry. Formulace cílů a výzkumných otázek: Základním výzkumným cílem (ZVO) je pohled a očekávání kvalifikovaných sester na studenty ošetřovatelství v rámci klinické odborné praxe. Na podkladě ZVO jsou stanoveny dílčí výzkumné cíle a otázky, které: mapují využívané strategie sester, pomocí nichž zapojují studenty do denního provozu klinického oddělení; identifikují způsoby a oblasti, kterými sestry hodnotí studenty; analyzují názor sester na samostatnost studentů oboru všeobecná sestra; hodnotí reakce sester na inovace, které jsou součástí výuky studentů a jsou vnášeny do klinické praxe; analyzují kompetence a charakteristiky, které sestry předpokládají pro jejich ideál "dobré sestry". Popis pužitých metod: Výzkum byl proveden na základě kvalitativního přístupu. Sběr dat byl realizován metodou focus group. Výzkumný vzorek vznikl na základě kombinace účelového a prostého náhodného výběru pomocí metody sněhové koule. Pomocí obsahové analýzy metodou otevřeného kódování vznikly základní kategorie a subkategorie. Hlavní výsledky: Kategorie zabývající se výukovými strategiemi,...
Proaktivní zvládání životních nároků studenty ošetřovatelství
Demeterová, Naděžda ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Dorková, Zlatica (oponent)
Úvod: V souvislosti se změnami ošetřovatelské praxe v posledních letech, nabývá schopnost zvládání vyšších životních nároků na stále větším významu. Právě této schopnosti je věnována tato bakalářská práce: "Proaktivní zvládání životních nároků studenty ošetřovatelství." Cíle: Cílem této studie bylo zmapovat proaktivní zvládání životních situací studenty ošetřovatelství. Soubor a Metody: Výzkumný soubor tvořilo 79 studentů bakalářských studijních programů pro přípravu všeobecných a dětských sester na 2. LF UK. Věkový aritmetický průměr respondentů byl 26 let. Pro výzkumné šetření byl použit standardizovaný dotazník proaktivního zvládání životních situací (PCI), který je dostupný a vhodně upravený pro české prostředí. Výsledky: U drtivé většiny odpovědí respondentů na jednotlivé položky dotazníku nebyly shledány zásadní statisticky významné rozdíly, ale přesto bylo zaznamenáno několik výjimek. Zásadní byly položky číslo 17, 46, 50 a 55, u kterých se významně lišily odpovědi mezi mladšími a staršími účastníky šetření. Závěr: Pro budoucí výzkum by bylo zajímavé zjistit, detailní analýzu jednotlivých strategií zvládání životních nároků, než která je uvedena v této bakalářské práci, protože zaměření i předpokládaný rozsah této práce hlubší analýzu v podstatě neumožňuje. Klíčová slova proaktivita; stres;...
Pohled kvalifikovaných sester na studentky oboru všeobecná sestra v kontextu odborné klinické praxe
Kovaříčková, Jolana ; Vaňková, Milena (vedoucí práce) ; Di Cara, Veronika (oponent)
Východiska - uvedení do problému: Nezastupitelnou úlohu v přípravě studentů na budoucí povolání mají všeobecné sestry, které provází budoucí kolegy při nauce ošetřovatelských postupů a při osvojování si role všeobecné sestry. Formulace cílů a výzkumných otázek: Základním výzkumným cílem (ZVO) je pohled a očekávání kvalifikovaných sester na studenty ošetřovatelství v rámci klinické odborné praxe. Na podkladě ZVO jsou stanoveny dílčí výzkumné cíle a otázky, které: mapují využívané strategie sester, pomocí nichž zapojují studenty do denního provozu klinického oddělení; identifikují způsoby a oblasti, kterými sestry hodnotí studenty; analyzují názor sester na samostatnost studentů oboru všeobecná sestra; hodnotí reakce sester na inovace, které jsou součástí výuky studentů a jsou vnášeny do klinické praxe; analyzují kompetence a charakteristiky, které sestry předpokládají pro jejich ideál "dobré sestry". Popis pužitých metod: Výzkum byl proveden na základě kvalitativního přístupu. Sběr dat byl realizován metodou focus group. Výzkumný vzorek vznikl na základě kombinace účelového a prostého náhodného výběru pomocí metody sněhové koule. Pomocí obsahové analýzy metodou otevřeného kódování vznikly základní kategorie a subkategorie. Hlavní výsledky: Kategorie zabývající se výukovými strategiemi,...
Zdraví všeobecných sester a studentů ošetřovatelství
PŘIBYLOVÁ, Martina
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zdraví všeobecných sester a studentů ošetřovatelství. Světová zdravotnická organizace definuje zdraví takto: "Zdraví je stav úplné tělesné, duševní a sociální pohody a nejen nepřítomnost nemoci nebo vady." Jestliže dojde k disharmonii v jedné ze tří složek, znamená to pro člověka narušení zdraví, které se následně prolíná do dalších složek. Z tohoto důvodu je důležité, aby se lidé o své zdraví náležitě starali. Péče o zdraví by však neměla být pouze úkolem zdravotnictví. Každý člověk by si měl uvědomit hodnotu svého zdraví a mít velký podíl na jeho udržení. Práci tvoří dvě části. Teoretická část je zaměřena na prevenci zdraví, osobnost sester a péči o jejich zdraví, dále je zde popsáno, jak mohou zaměstnavatelé pečovat o zdraví sester a jaký životní styl mají studenti ošetřovatelství. Závěr teoretické části práce se zabývá zdravým životním stylem a správným dodržováním zdraví prospěšných principů. Druhou polovinu práce tvoří empirická část. Výzkumná část práce byla realizovaná kvantitativní formou šetření, v rámci kterého byly pomocí elektronických dotazníků osloveny dvě skupiny respondentů - všeobecné sestry a studenti ošetřovatelství. Otázky v dotaznících byly zaměřené na zdravotní stav a na dodržování zdraví prospěšných principů respondentů. První výzkumný soubor tvořily všeobecné sestry, které vykonávají svou profesi v různých zdravotnických zařízeních v České republice. Pro účel výzkumné části této práce bylo stanoveno 5 cílů. Účelem prvního cíle bylo porovnat, jak udržují vlastní zdraví sestry a studenti. Z výsledků vyplynulo, že v rámci dodržování zdraví prospěšných aktivit nejsou markantní rozdíly mezi sestrami a studenty. Obě skupiny (sestry, studenti) se o své zdraví starají téměř stejnou měrou a i v konání zdraví škodlivých aktivit (kouření, konzumace alkoholu, užívání drog) nejsou významné rozdíly. Druhým cílem této práce bylo zjistit, s jakými zdravotními problémy nastupují studenti ke studiu. Zjistili jsme, že nejčastěji studenti nastupují ke studiu s chronickými zdravotními problémy, jako jsou astma a alergie (26 %), onemocnění a bolesti pohybového aparátu (17 %) a onemocnění trávicího traktu (11%). Třetím cílem jsme se snažili zjistit, zda se z pohledu studenta během studia změnil jeho zdravotní stav. Výsledky prokázaly, že u 17 % studentů opravdu došlo ke změně zdravotního stavu v průběhu studia. Čtvrtým cílem bylo zjistit, s jakými zdravotními problémy nastupují sestry do zaměstnání. Sestry na rozdíl od studentů nastupují do zaměstnání více s onemocněními a bolestmi pohybového aparátu (23 %) a po nich následují astma a alergie (14 %). Poslední cíl byl stanoven za účelem zjistit, zda se během výkonu povolání mění zdravotní stav sester. Výsledky poukázaly na to, že 46 % sester má změněný zdravotní stav v průběhu výkonu profese. Práce byla pojata velice ze široka, protože i pojem zdraví a péče o zdraví je velice obsáhlý. Navíc obě zkoumané skupiny pojímají velkou část populace a jsou mezi nimi různé rozdíly. V této práci jsme nastínili různé problémy, které by rozhodně byly dobrým podkladem pro další výzkumné práce. V případě, že by se touto problematikou někdo dále zabýval, bylo by dobré obě skupiny rozdělit a zaměřit se pouze na konkrétní problémy dané vybrané skupiny. Rozhodně je třeba začít se zabývat se zdravotním stavem studentů ošetřovatelství. Konkrétně by bylo vhodné řešit problematiku respiračních a chřipkových onemocnění a zaměřit se na možnost absencí ve výuce a na praxi. Právě studenti jsou budoucnost zdravotnictví a má-li být zvyšována úroveň našeho zdravotnictví, je důležité, aby školy produkovaly nejen teoreticky vybavené sestry, ale také sestry, které umí pečovat o své zdraví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.